Gegants nous de Martorell
Martorell
Autor/a foto: Txell Marquès
Termes i condicions: L'usuari/a serà lliure de poder utilitzar les dades que proporciona GegantCat que necessiti. Respecta citant les fonts de procedència: @gegantcat i www.gegantcat.com
Informació dels gegants
Noms Diable i Velleta
Mesures gegant: 3,80m, geganta: 3,56m
Any 1992
Constructor Jordi Grau del Taller El Drac Petit de Terrassa
Entitat Colla de Geganters de Martorell
Socis de l'Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya

Més informació
Aquests dos gegants representen els dos personatges de la llegenda del Pont del Diable de Martorell.
Vet aquí que una vegada hi havia una velleta que anava a buscar aigua a l'altra banda del riu Llobregat. Un dia hi va haver una forta riuada i el pont de fusta es va destruir. La Velleta, que ara s'havia de mullar per travessar el riu, estava molt trista. El Diable se li va acostar i li va proposar un pacte: ell construiria un pont de pedra en una nit a canvi de l'ànima del primer que passes pel pont. Ella va acceptar i van quedar al matí.
La Velleta, que era molt astuta, va deixar anar un gat perquè fos el primer a creuar el pont. El diable es va haver de conformar amb l'ànima del pobre animal.
Autor/a text: Roc Encinas