Gegants de l'Agrupació de Colles Geganteres de Catalunya
Sense ciutat
Autor/a foto: Xavier Navarro
Termes i condicions: L'usuari/a serà lliure de poder utilitzar les dades que proporciona GegantCat que necessiti. Respecta citant les fonts de procedència: @gegantcat i www.gegantcat.com
Informació dels gegants
Noms Treball i Cultura
Mesures -
Any 1988
Constructor Griselda Karsunke i Manel Casserras
Entitat Agrupació de Colles Geganteres de Catalunya
Socis de l'Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya

Més informació
Els gegants de l'Agrupació van arribar a l'Abadia de Montserrat l'1 de maig de 1988. Es van fer a partir d'una idea i projecte de la centellenca Griselda Karsunke, qui es va presentar en un concurs per a crear els gegants de la federació gegantera.
L'escultura, i part del vestuari, va ser obra del solsoní Manel Casserras. Les estoles, amb diverses alegories al treball i la cultura, foren obra de la mateixa Griselda amb la participació de Dolors Mas.
Al pas dels anys les figures han anat viatjan per el territori català, Europa, Japó i Amèrica. Aquest fet els ha obligat a patir diversos canvis, alguns més afortunats que d'altres.
El 2005 estrenen nous vestits, el 2008 arriben unes còpies i més tard, al 2013, es deixen de banda les còpies per què tornin a ballar els originals del 1988. El 2016 la geganta estrena noves joies, obra de la joiera Anna Gol a partir dels esbossos modernistes de la Griselda Karsunke. Finalment, el 2020 presenten vestuari renovat aquest cop a càrrec de l'equip del Taller d'escultura Casserras de Solsona.
Els gegants de l'Agrupació tenen la característica de ser duts no per una colla, sinó per diverses. Cada any la colla que acull la Ciutat Gegantera de Catalunya és l'encarregada de dur i ballar les figures.
Autor/a text: Xavier Navarro
Fitxa actualitzada per: Xavier Navarro
Darrera actualització: 09/12/2021