Gegants de Torrelavit

Torrelavit
Gegants de Torrelavit

Autor/a foto: Miquel Respall

Termes i condicions: L'usuari/a serà lliure de poder utilitzar les dades que proporciona GegantCat que necessiti. Respecta citant les fonts de procedència: @gegantcat i www.gegantcat.com

Comparteix a les xarxes:
Informació dels gegants

Noms Marçal i Maria

Mesures gegant 4.00m, geganta 4.00m

Any 1992

Constructor Mercè Gost, Montse Mateu i Roser Vallverdú

Entitat Ajuntament de Torrelavit

Més informació

Els gegants de Torrelavit són en Marçal i la Maria, en honor als sants als quals es van dedicar les dues esglésies de Torrelavit: Sant Marçal de Terrassola i Santa Maria de Lavit.

Van ser construïts a Sant Sadurní d'Anoia l'any 1992 per Mercè Gost (titellaire) i Montse Mateu (dissenyadora). Els caps modelats per les artistes van ser col·locats damunt d'un cos de fibra de vidre que alhora va col·locat sobre un bastiment de fusta. En total el seu pes està al voltant dels 55 quilos i la seva alçada ronda els 4 metres.

Van ser batejats a l'església de Santa Maria de Lavit el 15 d'agost de 1992, apadrinats pels gegants de Sant Sadurní d'Anoia.

El vestuari dels gegants es va inspirar en el tipus de roba que portaven els senyors penedesencs del s. XIX. En Marçal havia de portar barret de copa però, finalment, es va descartar per una qüestió d'alçada.

Autor/a text: C. Morell

Fitxa enviada per: Cati Morell
Fitxa actualitzada per: Miquel Respall
Darrera actualització: 30/01/2021

Darreres fitxes consultades