Gegantons de la Festa Major de Gràcia
Barcelona
Autor/a foto: Martí Sentís
Termes i condicions: L'usuari/a serà lliure de poder utilitzar les dades que proporciona GegantCat que necessiti. Respecta citant les fonts de procedència: @gegantcat i www.gegantcat.com
Informació dels gegants
Noms Gresca i Torradet
Mesures Gresca: 2,20m, Torradet: 2,50m
Any 1999
Constructor Àngels Jutglar (disseny de Mercè Galí)
Entitat Fundació Festa Major de Gràcia
Socis de l'Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya

Més informació
El 1998 la Federació de la Festa Major de Gràcia presentà un concurs obert on demanava el disseny i l’elaboració d’uns gegantons en forma de sol, simbolitzant les activitats diürnes de la festa, i de lluna, representant les nits de Festa Major. El disseny guanyador fou el de la il·lustradora Mercè Galí, inspirat en els Gegants del Carnaval de Solsona, uns gegantons manotes i a la vegada simpàtics i eixerits. L’obra fou encarregada a l’artista gracienca Àngels Jutglar, qui ja havia construït els Gegants de Gràcia. No obstant, la dissenyadora treballà conjuntament amb ella en l’elaboració de la roba i els complements.
S’estrenaren el 16 d’agost de 1999 durant els actes de la Diada de Sant Roc i es presentaren al públic com a Torradet (el sol) i Gresca (la lluna) segons el resultat d’una votació popular entre els nens i nenes d’escoles, esplais i entitats de Gràcia.
El 16 d’agost de 2017, coincidint amb el bicentenari de la Festa Major i el seu 18è aniversari, estrenaren una renovació completa seguint el model original de la dissenyadora.
Autor/a text: Geganters de Gràcia
Fitxa actualitzada per: Martí Sentís
Darrera actualització: 09/04/2022