Gegantó Lamine d'Ivars d'Urgell
Ivars d'Urgell
Autor/a foto: Eduard Rubiol
Termes i condicions: L'usuari/a serà lliure de poder utilitzar les dades que proporciona GegantCat que necessiti. Respecta citant les fonts de procedència: @gegantcat i www.gegantcat.com
Informació dels gegants
Noms Lamine de Faió
Mesures 2,40m.
Any 2025
Constructor Miquel Escobedo i Pepa Pascual (vestuari)
Entitat Associació Gegants Eduard
Més informació
El Lamine de Faió és un gegantó que pertany a l'Associació Gegants Eduard d'Ivars d'Urgell. Representa un jugador de futbol i vol esdevenir el símbol del relleu generacional dins el món de la cultura popular. Si antigament els gegants es feien a imatge i semblança de reis, senyors feudals, cavallers o pagesos perquè era l'entorn per on girava la vida, actualment les noves generacions s'emmirallen en referents del món esportiu, entre altres.
Va ser estrenat el dia 16 d'agost en el marc del 15è aniversari de la Panya Blaugrana de Faió (població de la província de Saragossa), apadrinat per la mateixa Penya, per l’il·lustre Rafael Zuviría (Zuvi), exjugador del Barça (1977–1982), aixecant amb orgull 2 Copes del Rei i 2 Recopes d'Europa, i per Lluís Pérez, estimat membre de la comissió social del FC Barcelona, presents en l'acte d'inauguració del gegantó.
Autor/a text: Eduard Rubiol