Gegants de Sant Climent de Llobregat

Sant Climent de Llobregat
Gegants de Sant Climent de Llobregat

Autor/a foto: Samuel Suárez Ramírez

Termes i condicions: L'usuari/a serà lliure de poder utilitzar les dades que proporciona GegantCat que necessiti. Respecta citant les fonts de procedència: @gegantcat i www.gegantcat.com

Comparteix a les xarxes:
Informació dels gegants

Noms Climent i Roser; gegantona: Llúcia

Mesures gegant: 3,75m, geganta: 3,65m, gegantona: 2,10m

Any 1993

Constructor Can Boter (Tiana)

Entitat Colla de Geganters i Grallers de Sant Climent de Llobregat

Socis de l'Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya

Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya

Més informació

Els gegants de Sant Climent ven ser encarregats al taller Can Boter de Tiana, i batejats el 19 de juny de 1993, coincidint amb la primera trobada gegantera que es realitzava a la vila. Van actuar com a padrins els gegants d'Olesa de Bonesvalls. Els gegants representen a dos pagesos de la vila. El Climent, que rep el seu nom del patró del poble, Sant Climent, vesteix una armilla de pana marró a joc amb la faldilla, sobre una camisa blanca, faixa i barretina vermelles i porta un bastó que li serveix per a poder arribar a collir les cireres de les branques més altes dels cirerers. Na Roser, que rep el nom de l'Ermita del Roser, una ermita de la vila, va vestida amb una faldilla estampada, davantal i camisa negra, amb una mantellina blanca, i duu a la mà dreta un cistell ple de cireres, un dels fruits més populars que es conreen a Sant Climent de Llobregat.

 

El 2010 els gegants de Sant Climent, en Climent i na Roser, es van convertir en els protagonistes en la lletra d'una sardana composta pel famós compositor Antoni Casasampere i Ferrés.

 

El 2001, de la mà de la família Aumedes del Taller Sarandaca de Granollers, neix la "Llúcia", un homenatge als geganters de la colla. Els més menuts en són els seus portadors. La Llúcia es caracteritza per ser una gegantona manotes, que dona “manotades” a qui s'hi apropa massa. El seu vestuari, finançat a través d'una campanya de micromecenatge, la converteix en una pagesa de finals del segle xix. Un altre gegantó és el "Situ", un personatge nascut el 2010, fet per la mateixa colla a partir d'un capgròs amb barretina.

Autor/a text: Samuel Suárez Ramírez

Fitxa enviada per: Àlex Garcia
Fitxa actualitzada per: Samuel Suárez Ramírez
Darrera actualització: 10/12/2025

Darreres fitxes consultades