Gegants de cal Cardoní

Torà
Gegants de cal Cardoní

Autor/a foto: Gegants de cal Cardoní

Termes i condicions: L'usuari/a serà lliure de poder utilitzar les dades que proporciona GegantCat que necessiti. Respecta citant les fonts de procedència: @gegantcat i www.gegantcat.com

Comparteix a les xarxes:
Informació dels gegants

Noms Josep i Elvira

Mesures 2.60m

Any 2021

Constructor Xavi Suárez

Entitat Gegants de cal Cardoní

Més informació

En Josep i l’Elvira són uns gegants molt especials, ja que representen diferents familiars de l’Arnau Pinós. Ell, es diu Josep com el seu avi patern i la seva imatge també està inspirada en ell: un pagès, calb i amb una destral a la mà a punt per anar a fer llenya. Ella, es diu Elvira com la padrina del seu pare i la seva imatge és una barreja d’elements de diferents familiars: el pentinat, la manteleta, el davantal i una madeixa de llana per fer mitja.

Aquests gegants són fruit d’un projecte iniciat el 2019 a partir d’una idea de crear una nova parella de gegants, on l’Arnau Pinós va dibuixar les figures. Aquests esbossos es van portar a en Xavi Suárez per fer-ne els gegants i el gener del 2021 es van anar a buscar a Terrassa. Al mes següent es van fer els cavallets i finalment la vestimenta va anar a càrrec de la Montse Pinós i la Pilar Sangrà. El projecte es va acabar l'agost del 2021 amb l’estrena de les figures, apadrinades pels gegants Bonic i Bonica de Torà.

Autor/a text: Gegants de cal Cardoní

Fitxa enviada per: Arnau Pinós Mas
Fitxa actualitzada per: Arnau Pinós Mas
Darrera actualització: 02/10/2024

Darreres fitxes consultades