Gegantons de l'escola Joan Miró de Barcelona
Barcelona
Autor/a foto: Eric Forés
Termes i condicions: L'usuari/a serà lliure de poder utilitzar les dades que proporciona GegantCat que necessiti. Respecta citant les fonts de procedència: @gegantcat i www.gegantcat.com
Informació dels gegants
Noms Lluna i Estel
Mesures Lluna:2,78m Estel:2,80m
Any 1997
Constructor Alumnes
Entitat Escola Joan Miró
Més informació
Quan el CEIP Joan Miró va fer 10 anys, es va decidir construir uns gegants. No fou la clàssica parella de gegants reis, catalans, guerrers.. sino uns gegants en honor al col.legi i a l'entorn que l'envolta, és a dir, uns gegants Mironians. Van ser ideats i construïts per la gent de Mitja Pensió. La Lluna és una reproducció de l'escultura que tenen just al parc del darrera l'escola, i l'Estel es va construir seguint el mateix estil de Joan Miró.
El nom de la geganta es va escollir perquè l'escultura sembla que porti una lluna per barret, mentre que el del gegant es degut a que la figura porta un estel dibuixat a un costat.
Han participat a diferents festes i trobades de gegants de Barcelona. En l'epoca en que van ser creats, a l'escola es feia 7é i 8é de primaria, i per tant, els nens i nenes, eren lo suficientment forts com per a portar-los i en les seves sortides, anaven acompanyats per un grup de tabalers de l'escola. Malauradament a l'escola ja no es fa 7é ni 8é i per tant els gegants no poden ser portats ( ja que pesen massa pels alumnes d'altres cursos més petits) i per això no surten tant. On es poden veure segur és a les festes o actes del col.legi. Actualment porten rodes incorporades.
Autor/a text: Eric Forés