Gegantó Galtetes de Sant Andreu del Palomar

Barcelona
Gegantó Galtetes de Sant Andreu del Palomar

Autor/a foto: Samuel Suárez

Termes i condicions: L'usuari/a serà lliure de poder utilitzar les dades que proporciona GegantCat que necessiti. Respecta citant les fonts de procedència: @gegantcat i www.gegantcat.com

Comparteix a les xarxes:
Informació dels gegants

Noms Galtetes

Mesures 1,50m

Any 2006 (original), 2017 (rèplica)

Constructor -

Entitat Germandat de Trabucaires, Geganters i Grallers de Sant Andreu de Palomar

Socis de l'Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya

Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya

Més informació

En Galtetes és una figura que neix de l’amor entre els gegants Coloms de Sant Andreu de Palomar. Representa un ocellet petit i porta la indumentària pròpia d’un nadó, amb roba de color blau molt suau i un pitet amb el seu nom. També duu un ninot perquè es pugui entretenir.

La iniciativa de construir en Galtetes sorgeix de la Germandat de Trabucaires, Geganters i Grallers de Sant Andreu de Palomar, que volia una figura que poguessin portar els nens i nenes més petits de la colla, que encara no podien carregar ni l’Avi d’Orient. Amb la nova figura, la Germandat pot comptar amb geganters portadors a partir de tres anys.

La història del gegantó comença l’any 2005, quan la seva mare va pondre un ou que es va poder veure en les sortides dels gegants Coloms durant nou mesos. Finalment, el 10 de juny de 2006 en va sortir en Galtetes, l’únic fill de la parella, i d’aleshores ençà és ben corrent de veure’ls tots tres junts.

El gegantó Galtetes surt a passejar i dansar cada any a final de novembre, per la festa major de Sant Andreu, de la qual és protagonista juntament amb les altres figures del barri. També, quan s'escau, participa en cercaviles i trobades de gegants, tant a Barcelona com a fora.

Autor/a text: Ajuntament de Barcelona

Fitxa enviada per: Samuel Suárez

Darreres fitxes consultades