Gegants Nous de Copons
Copons
Autor/a foto: Ajuntament de Copons
Termes i condicions: L'usuari/a serà lliure de poder utilitzar les dades que proporciona GegantCat que necessiti. Respecta citant les fonts de procedència: @gegantcat i www.gegantcat.com
Informació dels gegants
Noms Emmanuel i Raimunda
Mesures -
Any 2005
Constructor Manel Casserras i Solé
Entitat Geganters i grallers de Copons / Ajuntament de Copons
Més informació
La nova parella de gegants de Copons està formada pel Sr. Emmanuel Vidal i Pujol, negociant del Copons del segle XVIII, i la seva muller Raimunda Vidal i Roca. Ambdós van vestits a la moda de l’època, tenint en compte que es tracta d’una família benestant. El gegant porta un llibre a la mà i la geganta sosté un mocador de puntes.
Foren bastits l’any 2005 pel sr. Josep Manel Casserras Solé, del taller d’escultura Casserras de Solsona. La confecció dels vestits correspon a la modista Antònia Tarrés i a la cosidora Dolors Rotxés, del mateix taller. La parella fa referència a l’etapa de màxima esplendor del poble, identificada amb una de les famílies benestants de negociants que comerciaven amb la resta de la península. De fet, els personatges que representen foren reals, estan documentats i foren seleccionats per la historiadora Assumpta Muset, que en feu l’estudi. La presentació oficial de la parella es va fer durant els actes de la V Fira de Traginers i Negociants de Copons, el mes de setembre de l’any 2005. El seus padrins de bateig foren els gegants Roseta i Ramon de Copons,i anaven acompanyats pels gegants d’Esparreguera.
Autor/a text: Ajuntament de Copons