Gegantona Mariona de Barberà del Vallès

Barberà del Vallès
Gegantona Mariona de Barberà del Vallès

Autor/a foto: Collo gegantera de Barberà del Vallès

Termes i condicions: L'usuari/a serà lliure de poder utilitzar les dades que proporciona GegantCat que necessiti. Respecta citant les fonts de procedència: @gegantcat i www.gegantcat.com

Comparteix a les xarxes:
Informació dels gegants

Noms Mariona

Mesures 2,10m

Any 1992

Constructor Taller dels germans Pasqual

Entitat Geganters i Grallers de Barberà de Vallès

Socis de l'Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya

Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya

Més informació

La Gegantona Mariona va arribar a Barberà durant els actes de l'Aplec del pa una festa típica del poble, va arribar l'any de les olimpíades de Barcelona a l'església de la romànica una anglesa datada de l'any 1006, segons els escrits trobats.

La Gegantona vol representar una jove hereva per rememorar l'elecció que tenia lloc antigament, ja que des de la colla era una manera de dotar el poble d'aquell record.

Tot i que la construcció de bust mans i braços va ser construïda pels germans Pasqual, la fusteria i el vestuari va ser creada per les dones de la colla que van decidir fer-ho i tenir llest per dilluns de Pasqua que és quan se celebra l'Aplec del pa.

Autor/a text: Colla de Geganters i Grallers de Barberà del Vallès

Fitxa enviada per: Xavier Benítez Doménech

Darreres fitxes consultades